WIOSKA EL BOMBO | żłobek

ul. Salwatorska 22, Kraków

2500 zł

Miesięcznie

1-3

Wiek (lat)

8

Maks. liczba dzieci w placówce

Hiszpańskojęzyczny żłobek w Krakowie, na Zwierzyńcu. Hiszpański metodą immersji. Język angielski. Metodyka Reggio Emilia i podążanie za dzieckiem. Stosuje się tutaj empatyczną komunikację zgodną z podejściem NVC. Łagodna adaptacja z rodzicem obecnym w takim zakresie, w jakim potrzebuje tego dziecko.

Typ placówki

punkt opieki dziennej

Maks. liczba dzieci w grupie

8

Maks. liczba dzieci na opiekuna

4

Maks. liczba dzieci w placówce

8

Opieka w niepełnym wymiarze czasu

-

Dofinansowania

tak

Wpisowe

1350 zł

Języki

hiszpański, angielski

O miejscu

Żłobek: Kraków, Zwierzyniec

W tym miejscu jest również przedszkole dla dzieci w wieku 3–6 lat Wioska El Bombo


Miejsce, w którym dzieci mogą w pełnej immersji pochłaniać język i kulturę krajów hiszpańskojęzycznych. Tutaj każde dziecko i jego uczucia są ciepło przyjęte, a rodzic może czuć się komfortowo i bez obaw pozostawiać swoje dziecko.


Co otrzyma u nas Twoje dziecko?

▪️ codzienną naukę języka hiszpańskiego poprzez zanurzenie w języku i kulturze hiszpańskojęzycznej

▪️ akceptację jego potrzeb i uczuć, nawet tych, które są wyzwaniem

▪️ harmonijny rozwój, zgodnie z indywidualnymi potrzebami, umiejętnościami i zainteresowaniami

▪️ empatyczną komunikację opartą na zasadach NVC

▪️ wsłuchiwanie się w jego potrzeby, pomysły i kreatywność

▪️ przestrzeń do spontanicznego, nieograniczonego uczenia się i odkrywania pasji

▪️ dodatkowe lekcje języka angielskiego


Co otrzymasz u nas jako rodzic?

▪️ poczucie spokoju i bezpieczeństwa

▪️ empatyczną komunikację w codziennym kontakcie z personelem, opartą na zasadach NVC

▪️ łagodny proces adaptacji, w którym Twoje potrzeby są również zauważane i opiekowane

▪️ przestrzeń do dzielenia się Twoimi pomysłami i inicjatywami

▪️ możliwość angażowania się w życie wioski i wykorzystywania swoich talentów


Czego nie robimy?

▪️ nie zmuszamy dzieci do drzemki ani jedzenia

▪️ nie tłumimy trudnych uczuć, ale wspieramy w ich przeżywaniu

▪️ nie uciszamy dzieci, kiedy płaczą - staramy się je wysłuchać

▪️ nie stosujemy kar ani nagród


To miejsce jest dla Was, jeśli...

▪️ chcesz, aby Twoje dziecko kontynuowało edukację w podejściu bliskościowym i Reggio Emilia, pozostając w tym samym miejscu, w którym było w żłobku dzięki czemu nie będziecie potrzebowali ponownej adaptacji)

▪️ komunikujecie się lub chcielibyście zacząć komunikować się językiem potrzeb (NVC)

▪️ chcesz, aby Twoje dziecko płynnie mówiło po hiszpańsku po ukończeniu edukacji w wiosce


To miejsce może nie być dla Was, jeśli...

▪️ oczekujecie ściśle ustalonego planu dnia i pewności, że codzienny schemat będzie się powtarzał - w wiosce pedagodzy i rytm dnia podążają za potrzebami i pomysłami dzieci

▪️ szukacie miejsca, gdzie głównym językiem uczonym metodą immersji jest angielski


Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego żłobka w Krakowie lub konkretnie w dzielnicy: Zwierzyniec.

Właściciele

Tamara Olko Torrealba

Tamara Olko Torrealba

właścicielka Wioski

Założyłam i prowadzę El Bombo - wyjątkową szkołę języka hiszpańskiego w Krakowie, dedykowaną tylko dla dzieci i młodzieży. Inspiracją do takiego kierunku w życiu było urodzenie mojego syna, Daniela. Obserwując jego stopniową naukę dwóch języków, jego zrozumienie i próby mówienia, byłam zafascynowana tym procesem. Mój mąż, Igor, pochodzi z Wenezueli, więc w naszym domu komunikujemy się w dwóch językach. Mam dyplom z filologii hiszpańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Mieszkałam w Barcelonie od 2009 do 2014 r. Nieustannie dążę do doskonalenia swoich umiejętności, biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach dla nauczycieli. Uwielbiam nie tylko nauczać, ale także się uczyć. Jestem certyfikowanym trenerem Sensoplastyki® 1 stopnia. Ukończyłam także studia podyplomowe z zarządzania edukacją - Manager i lider oświaty - w Krakowskim Instytucie Rozwoju Edukacji KIRE.

Pedagodzy i opiekunowie

Inés  Marmisolle-Daguerre

Inés Marmisolle-Daguerre

pedagożka

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych (specjalizuję się we wczesnym wsparciu rozwoju), a także studiów muzycznych z naciskiem na pedagogikę Suzuki. Moje doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w Meksyku (skąd pochodzę) i Stanach Zjednoczonych, gdzie nauczałam w programach dwujęzycznej immersji hiszpańsko-angielskiej, wykorzystując muzykę jako narzędzie nauczania. Bardzo cenię sobie możliwość pracy z dziećmi, wierząc, że ma to bezpośredni wpływ na kształtowanie naszej przyszłości. Poprzez nauczanie języków otwieramy dla nich wiele możliwości, dając szanse na głębsze poznanie i zrozumienie otaczającego świata.

Derly  Almanza Moreno

Derly Almanza Moreno

pedagożka

Pochodzę z Kolumbii i to, co kocham, to: wspieranie dzieci oraz praca na rzecz zrównoważonej planety. Uważam edukację za kluczowy instrument w kreowaniu lepszego społeczeństwa. Jako specjalistka w dziedzinie edukacji, ukończyłam szkolenie dla nauczycieli Montessori (IMI) skierowane do dzieci w wieku 0-3 lata i mam certyfikat z Pozytywnej Dyscypliny. Zanurzyłam się w alternatywne metody nauczania, takie jak Waldorf, Doman czy Reggio Emilia. W trakcie swojej kariery zaobserwowałam, jak te metody wspierają pełny rozwój od najmłodszych lat. Jestem tutaj, w tej Wiosce, aby wspierać rodziny, które postanowiły podążać tą drogą w poszukiwaniu lepszej przyszłości dla swoich pociech.

Lokalizacja

Poniedziałek

7:30 - 16:30

Wtorek

7:30 - 16:30

Środa

7:30 - 16:30

Czwartek

7:30 - 16:30

Piątek

7:30 - 16:30

Sobota

zamknięte

Niedziela

zamknięte

Żywienie

default-image

Dieta

wegetariańska, bezglutenowa, inna, podstawowa, bez laktozy, bez cukru

Jedzenie dostarczane przez:

firma zewnętrzna (catering)

Opłata za wyżywienie

18 zł / dziennie

Podejście żywieniowe

dopasowane do dziecka

Wsparcie dla karmienia piersią

tak

Wspierane alergie

laktoza, gluten, jajka, orzechy, ryby i owoce morza, cytrusy, inne

Program i podejście edukacyjne

default-image

Podejście edukacyjne

filozofia Reggio Emilia, NVC - Porozumienie bez przemocy

Rożnorodność i inkluzja

tak

Reagowanie na zmiany klimatyczne

tak

Zerówka

nie

Realizacja podstawy programowej

tak

Języki

hiszpański, angielski

Forma nauczania języków

immersja językowa

Komunikacja NVC

tak

Dane operacyjne

Polityka zdrowotna

ścisła – dzieci z objawami są odsyłane do domu

Wymagany dowód szczepienia

tak

Chusty niemowlęce w użyciu

tak

Pieluchy w użyciu

tak

Nauka toalety

tak

Rodzic obecny podczas adaptacji

rodzic obecny tyle, ile potrzebują dziecko i rodzic

Przerwa wakacyjna

2 tygodnie

Dofinansowanie na dziecko

-

Zniżka dla rodzeństwa

0

Zniżka w przypadku nieobecności

0

Wypowiedzenie

1 miesiąc

Rutyna dnia

stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka

Drzemka

dostosowana do potrzeb dzieci - określona pora, inne spokojne aktywności jeśli dziecko nie śpi

Zajęcia na świeżym powietrzu

prace w ogrodzie, wycieczki plenerowe, kuchnia błotna, czas na placu zabaw, spacery w okolicy placówki

Czas na świeżym powietrzu

codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno

Plac zabaw / ogród / park

własny plac zabaw, własny ogród, publiczny plac zabaw w pobliżu, park w pobliżu

Aplikacja do kontaktu z rodzicami

tak

Grupy mieszane wiekowo

łączenie grup rano (przed śniadaniem) i po południu (przed zamknięciem)

Wsparcie potrzeb specjalnych

Wspierane potrzeby

-

Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne

-

Specjaliści

psycholog

Wsparcie rodziców

psycholog, warsztaty

Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne

poradnia psychologiczna

Placówka integracyjna

nie

Harmonogram dnia

7:30 - 9:00

Przyjście i praca z prowokacjami edukacyjnymi

Dzieci zbierają się w wiosce i pracują z przygotowanymi dla nich prowokacjami edukacyjnymi (np. stacja z farbami, z zabawy sensoryczne, woda).

9:00 - 9:15

Krąg powitalny

Piosenka powitalna w kręgu. Witamy się ze wszystkimi obecnymi dziećmi.

9:15 - 10:00

Śniadanie

Wspólnie myjemy ręce z piosenką i zaczynamy śniadanie.

10:00 - 10:30

Wspólne zajęcia w kręgu związane z tematem dnia

10:30 - 12:00

Spacer i prowokacje edukacyjne w naszym ogródku lub w parku

Staramy się codziennie wychodzić na zewnątrz przez cały rok. Nie ma złej pogody, są złe ubrania (oczywiście w przypadku mocnej ulewy, silnego mrozu lub dużego zanieczyszczenia powietrza nie wychodzimy).

12:00 - 12:30

Lunch

Po spacerze jemy pierwsze danie obiadku.

12:30 - 14:30

Czas odpoczynku

Przyciemniamy światło, zasłaniamy zasłony, włączamy spokojną kołysankę i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Śpiewamy kołysanki, czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.

14:30 - 15:30

Drugie danie i zabawa z prowokacjami

Po drzemce podajemy drugie danie, a po zjedzeniu posiłku dzieci wracają do stacji prowokacyjnych z poranka lub pracują z nowymi, w zależności od zainteresowania. Jest to też czas na swobodną zabawę.

15:30 - 16:00

Podwieczorek

Wspólnie myjemy ręce i jemy ostatni w wiosce posiłek.

16:00 - 16:30

Swobodna zabawa i odbiór dzieci przez rodziców

Verified by BLISKO PROTECT

Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.

Dowiedz się więcej

Widzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?

Regulamin płatności

Social media

facebookinstagram
pink-arrow-right

2500 zł

Miesięcznie

1

Wolne miejsca

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.