
Przedszkole WIOSKA Wieża Jeża
ul. Ludwika Mierosławskiego 25, Warszawa, Żoliborz
Tworzymy miejsce, w którym dzieci każdego dnia z ciekawością odkrywają świat, a my towarzyszymy im z uważnością, otwartością i zaufaniem. Nasza przestrzeń i ogrody wspierają naturalny rozwój oraz samodzielność poprzez swobodną zabawę, relacje i kontakt z naturą.
Typ placówki
punkt przedszkolny
Maks. liczba dzieci w grupie
16
Maks. liczba dzieci na opiekuna
8
Maks. liczba dzieci w placówce
16
Dofinansowania
nie
Wpisowe
1800 zł
Języki
angielski, polski
O miejscu
Przedszkole Warszawa Żoliborz
Przedszkole, w którym ciekawość otwiera drzwi do wielkich odkryć 💫
WIOSKA Wieża Jeża to przestrzeń, w której dzieci odkrywają świat przez działanie, doświadczanie i kontakt z naturą. Czerpiemy z filozofii Reggio Emilia, traktując dzieci jako pełnoprawnych uczestników procesu edukacyjnego. Zapewniamy im uważną obecność dorosłych, wsparcie i swobodę w eksplorowaniu, nawiązywaniu relacji i budowaniu samodzielności.
Co nas wyróżnia?
💟 ŁAGODNA ADAPTACJA – każde dziecko oswaja się z nowym miejscem we własnym tempie, w bliskości rodzica. Wspieramy ten proces, tworząc przestrzeń pełną bezpieczeństwa i przewidywalności, w której dziecko może budować relację z nauczycielem zgodnie ze swoimi potrzebami i możliwościami. Proces adaptacji w Wiosce trwa tyle, ile potrzebuje tego dziecko. W jednym czasie adaptuje się tylko jedno dziecko, które ma pełną uwagę dedykowanego mu pedagoga.
💟 DWUJĘZYCZNOŚĆ – nauka języka prowadzona poprzez immersję językową. Dzieci zanurzają się w języku obcym w naturalnych sytuacjach dnia codziennego, co wspiera swobodną komunikację i budowanie kompetencji językowych bez presji.
💟 PRACA PROJEKTOWA – dzieci uczą się poprzez własne doświadczenia, pytania i eksperymenty, a pedagodzy towarzyszą im w odkrywaniu świata. Projekty (uwzględniające podstawę programową) często wynikają z zainteresowań dzieci – wspólnie badamy, konstruujemy i szukamy odpowiedzi na nurtujące pytania, inspirując do dalszego odkrywania.
💟 BLISKOŚĆ Z NATURĄ – codziennie wychodzimy na świeże powietrze, niezależnie od pogody. Dzieci eksplorują otoczenie, gotują w kuchni błotnej, budują szałasy, obserwują zmieniające się pory roku i doświadczają przyrody wszystkimi zmysłami, co rozwija ich ciekawość i wrażliwość ekologiczną. Kałuże, błoto i deszcz to dla nas naturalne środowisko do nauki!
💟 EMPATYCZNA KOMUNIKACJA – uczymy dzieci wyrażania emocji i dbamy o wzajemne relacje. W codziennych interakcjach korzystamy z Porozumienia bez Przemocy (NVC), ucząc dzieci uważnego słuchania, wyrażania potrzeb i budowania bliskich relacji opartych na szacunku. Nie stosujemy kar i nagród, a konflikty rozwiązujemy poprzez minimediacje.
💟 OTWARTE DRZWI DLA RODZICÓW – budujemy społeczność rodziców wokół przedszkola, organizujemy spotkania i warsztaty dla rodziców, codziennie mamy Popołudnia z Rodzicami. Wierzymy, że wychowanie to wspólny proces, dlatego zapraszamy rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola – zarówno na co dzień, jak i podczas wyjątkowych wydarzeń, a także podczas wakacji czy ferii, na które często wyjeżdżamy razem.
Jak wygląda codzienność w Wiosce Wieża Jeża?
Każdy dzień w Wiosce to okazja do odkrywania i doświadczania. Raz w tygodniu organizujemy wyprawy do lasu i budujemy szałasy, gotujemy zupę z błota i liści, tworzymy z naturalnych materiałów. Zakładamy kalosze i wodoodporne ubrania, by skakać w kałużach i bawić się w deszczu. Eksperymentujemy z gliną, malujemy światłem, konstruujemy z kartonów. Dzieci uczą się przez zabawę, eksplorację i działanie – z ciekawością i zaangażowaniem.
Jak zaczynamy dzień?
Każdego poranka w Wiosce Wieża Jeża dzieci wchodzą do przestrzeni, w której czekają na nie starannie przygotowane stacje z prowokacjami edukacyjnymi. Na jednym stole rozlane farby zachęcają do badania kolorów i tworzenia barwnych wirów. W innym miejscu jest taca pełna piasku i kamyków, gotowa do układania wzorów. Obok stoi pudełko z latarkami i przezroczystymi płytkami, zapraszając do eksperymentów ze światłem i cieniem. Każdego dnia dzieci mogą odkrywać coś nowego, zgodnie z własnymi zainteresowaniami.
Co czeka rodzica w Wiosce Wieża Jeża?
Rodzic, który przychodzi do Wioski, zawsze spotyka się z ciepłym przyjęciem. Może wejść do sali, zostać przez jakiś czas z dzieckiem, porozmawiać z pedagogami. Drzwi są zawsze otwarte – to przestrzeń, w której budujemy wspólnotę. Rodzice czują się częścią przedszkola, biorą udział w warsztatach, spotkaniach, piknikach, niekiedy sami prowadzą zajęcia, np. opowiadając o swoich pasjach czy pracy. Komunikujemy się w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC), dbamy o wzajemne relacje i wspieramy się w codziennym wychowaniu dzieci.
Co oferujemy dzieciom?
🎨 Sztuka i eksperymentowanie – malowanie na nieoczywistych powierzchniach, rzeźbienie w glinie, tworzenie instalacji artystycznych. Dzieci malują np. dłońmi na przezroczystych płytach akrylowych, obserwując, jak światło przenika przez ich kompozycje.
🎭 Teatr i opowieści – zabawy w role, teatr cieni, opowiadanie historii z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku. Dzieci wspólnie tworzą własne scenariusze, a następnie np. konstruują kukiełki z naturalnych materiałów, by ożywić swoje historie.
🌱 Edukacja przyrodnicza – wycieczki do lasu, budowanie domków dla owadów. Dzieci zbierają liście, kamyki i gałązki, tworząc z nich własne kolekcje przyrodnicze, które później wykorzystują do kreatywnych eksperymentów i zabaw badawczych.
🎵 Zajęcia umuzykalniające – zajęcia z elementami muzykoterapii, śpiew, tworzenie instrumentów z recyklingu. Dzieci np. budują własne bębenki z puszek i balonów, a następnie komponują rytmiczne utwory, ucząc się wyrażania emocji przez dźwięk. Poznajemy muzykę świata i instrumenty.
💡 Eksperymenty naukowe – badanie, jak woda wsiąka w różne materiały, eksperymenty z magnesami, konstruowanie torów dla kulek. Dzieci sprawdzają m.in., jak różne ciecze mieszają się i zmieniają kolory, tworząc własne małe laboratoria chemiczne.
🛠 Zabawy konstrukcyjne – budowanie z drewna, kartonów, cegiełek i innych materiałów naturalnych. Tworzymy np. wielkie kartonowe miasta, w których dzieci projektują własne drogi, mosty i budynki, rozwijając wyobraźnię przestrzenną.
🤸 Aktywność fizyczna – ścieżki sensoryczne, joga dla dzieci, wspólne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Organizujemy tory przeszkód z naturalnych elementów, takich jak pnie drzew i szyszki, by rozwijać koordynację ruchową i zmysł równowagi.
🌳 Wyjścia poza placówkę - raz w miesiącu organizujemy wyjścia do ciekawych miejsc w sąsiedztwie, takich jak piekarnia, biblioteka czy straż pożarna. Dzieci mają również możliwość uczestniczenia w wycieczkach, takich jak wizyta w muzeum czy teatrze, co poszerza ich horyzonty i wspiera rozwój społeczny.
Adaptacja w BLISKO
Proces adaptacji w naszym przedszkolu jest łagodny i dostosowany do potrzeb dziecka. Pierwsze dni spędza ono w towarzystwie rodzica, oswajając się z nowym miejscem. Stopniowo wprowadzamy krótkie rozstania, zawsze z szacunkiem dla emocji i gotowości dziecka. Wspieramy rodziców w tym procesie, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, np. dając im na start: Przewodnik po adaptacji. W adaptacji towarzyszą nam elementy codziennej rutyny, aktywności i bliskość nauczycieli, którzy tworzą bezpieczną przestrzeń do eksploracji.
Rekrutacja do przedszkola na Żoliborzu
☑️ Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami poprzez formularz po prawej stronie 👉
☑️ Umów się na spotkanie i zobacz, jak wygląda nasze przedszkole na żywo! 👉 KALENDARZ DYREKTORKI
WIOSKA Wieża Jeża – wyjątkowe przedszkole na Żoliborzu
Nasze przedszkole bliskościowe na Żoliborzu to miejsce, gdzie dzieci rozwijają się w ciepłej i wspierającej atmosferze. Jako przedszkole językowe w Warszawie Żoliborz, komunikujemy się i oferujemy zajęcia prowadzone w języku polskim i angielskim, wspierając naturalny rozwój językowy dzieci. Jesteśmy przedszkolem Reggio Emilia, które stawia na samodzielność i podążanie za dzieckiem. Rodzice szukający prywatnego, niepublicznego przedszkola w Warszawie Żoliborz w sieci BLISKO znajdą kameralną atmosferę, otwartość na współpracę i inspirujące zajęcia.
Właściciele
BLISKO
właściciel przedszkola
Jesteśmy profesjonalistami z pasją, łączącymi kompetencje z obszarów pedagogiki, psychologii, neurobiologii, ale też designu i architektury wnętrz. Jesteśmy także rodzicami, co daje nam wyjątkową możliwość testowania naszych pomysłów z najbardziej wymagającymi i bezwzględnie szczerymi ekspertami – własnymi dziećmi. Korzystamy z tej perspektywy, przyjmując ich feedback z wdzięcznością, i działamy w duchu Porozumienia bez Przemocy, szanując różnorodność.
Pedagodzy i opiekunowie
Agata Pielach
pedagożka
Ukończyłam studia interdyscyplinarne na kierunku arteterapia oraz szkołę aktorską, co pozwala mi tworzyć ciekawe, angażujące i rozwijające zajęcia, które sprzyjają budowaniu pewności siebie i odkrywaniu własnych talentów. Od 7 lat prowadzę warsztaty teatralne, a od 3 lat zajęcia arteterapeutyczne dla dzieci i młodzieży o zróżnicowanych potrzebach. Dzięki temu wiem, jak ogromne znaczenie ma bezpieczna przestrzeń, w której każde dziecko może swobodnie wyrażać siebie, rozwijać umiejętności społeczne i budować poczucie własnej wartości. Już podczas studiów zdobywałam praktyczne doświadczenie, organizując zajęcia wspierające rozwój emocjonalny, poznawczy i motoryczny dzieci. Praca z najmłodszymi uczy mnie codziennie, jak ważne są otwartość, empatia i indywidualne podejście. W swojej pracy stawiam na kreatywność, zabawę i twórcze działania, bo wierzę, że to właśnie w takiej atmosferze dzieci czują się bezpieczne, akceptowane i chętnie odkrywają świat oraz własne możliwości.
Justyna Kosycarz
pedagożka
Jestem magistrem pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej, gdzie mogłam pogłębiać swoją wiedzę i rozwijać pasję do wspierania dzieci w ich rozwoju. Wierzę, że ruch to nie tylko zdrowie, ale też naturalna potrzeba dziecka i źródło prawdziwej radości. Dlatego prowadzę ogólnorozwojowe zajęcia sportowe, pełne torów przeszkód, gimnastyki, zabaw i elementów zumby. Coraz bardziej interesuję się też jogą dla dzieci – jako formą, która wspiera nie tylko ciało, ale też uważność, oddech i emocje. W swojej pracy staram się aby każde dziecko mogło poczuć się ważne i odkrywać świat z uśmiechem. Posiadam certyfikaty trenera personalnego, co pozwala mi inspirować nie tylko najmłodszych, ale i dorosłych. W wolnych chwilach najczęściej wybieram ruch: siłownię, kalistenikę, a ostatnio – coraz śmielej – nowe sportowe wyzwania a także spacery i campingowanie.
Aleksandra Lipińska
pedagożka
W pracy z dziećmi kieruję się wartościami porozumienia bez przemocy (NVC), które zgłębiałam m.in. podczas szkolenia „Język serca w pracy z dziećmi i młodzieżą” organizowanego przez Fundację Świadomego Rozwoju. Bliska jest mi również pozytywna dyscyplina. Szczególnie ważne jest dla mnie to, by dzieci miały przestrzeń do swobodnej ekspresji, kontaktu z naturą i rozwijania swojej autonomii. Dużą wagę przykładam do czasu spędzanego na świeżym powietrzu, gdzie dzieci mogą uczyć się przez doświadczenie i ruch. Najbardziej w mojej pracy lubię to, że mogę wspierać dzieci w rozwijaniu ich kreatywności i wyobraźni. Uwielbiam patrzeć, jak dzieci odkrywają radość tworzenia, wyrażają siebie i z dumą pokazują efekty swojej pracy. To właśnie te momenty – błysk w ich oczach, radość i zaskoczenie tym, co same stworzyły – sprawiają, że wiem, że wybrałam właściwą drogę. Staram się codziennie tworzyć atmosferę, w której każde dziecko czuje się ważne, zauważone i akceptowane. Wierzę, że poczucie bezpieczeństwa i zaufania to podstawa rozwoju i odkrywania świata. Codzienne rozmowy z dziećmi, ich ciekawość i naturalna szczerość to dla mnie niekończące się źródło inspiracji. Po pracy ćwiczę kalistenikę, biegam i – co równie ważne – kocham psy! Czas spędzony z nimi daje mi mnóstwo radości i spokoju. Interesuję się także właściwościami kamieni naturalnych oraz ich wpływem na dobrostan człowieka.
Lokalizacja i dostępność
Poniedziałek
8:00 - 17:30
Wtorek
8:00 - 17:30
Środa
8:00 - 17:30
Czwartek
8:00 - 17:30
Piątek
8:00 - 17:30
Sobota
zamknięte
Niedziela
zamknięte
Żywienie
Dieta
wegańska, wegetariańska, bezglutenowa, podstawowa, bez laktozy, bez cukru
Jedzenie dostarczane przez:
firma zewnętrzna (catering)
Opłata za wyżywienie
25 zł / dziennie
Podejście żywieniowe
dopasowane do dziecka
Wsparcie dla karmienia piersią
tak
Wspierane alergie
laktoza, gluten, jajka, orzechy, ryby i owoce morza, cytrusy, inne
Zajęcia i aktywności
W Wiosce Wieża Jeża dzieci uczą się przez działanie, doświadczanie i zachwyt – zamiast schematycznych zajęć proponujemy inspirujące projekty i prowokacje edukacyjne. Nasze podejście czerpie z filozofii Reggio Emilia, wspierając naturalną ciekawość i samodzielne odkrywanie świata. Dzieci codziennie eksperymentują, konstruują i tworzą, a pedagodzy uważnie im towarzyszą, zamiast narzucać gotowe rozwiązania. To edukacja, która żyje razem z dziećmi – podążamy za ich pytaniami, fascynacjami i rytmem, budując przestrzeń do swobodnego rozwoju.
Podejście edukacyjne
NVC - Porozumienie bez przemocy, filozofia Reggio Emilia, edukacja outdoorowa, program autorski
Rożnorodność i inkluzja
tak
Reagowanie na zmiany klimatyczne
tak
Zerówka
tak
Realizacja podstawy programowej
tak
Języki
angielski, polski
Forma nauczania języków
immersja językowa
Komunikacja NVC
tak
Dane operacyjne
Polityka zdrowotna
dzieci z objawami (katar i kaszel) mogą przychodzić, jeśli jest zaświadczenie od lekarza, że nie zarażają
Wymagany dowód szczepienia
tak
Chusty niemowlęce w użyciu
tak
Pieluchy w użyciu
tak
Nauka toalety
tak
Rodzic obecny podczas adaptacji
rodzic obecny tyle, ile potrzebuje dziecko
Przerwa wakacyjna
2 tygodnie
Dofinansowanie na dziecko
-
Zniżka dla rodzeństwa
10%
Zniżka w przypadku nieobecności
-
Wypowiedzenie
1 miesiąc
Rutyna dnia
stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka
Drzemka
dostosowana do potrzeb dzieci - określona pora, inne spokojne aktywności jeśli dziecko nie śpi
Zajęcia na świeżym powietrzu
prace w ogrodzie, wycieczki plenerowe, kuchnia błotna, czas na placu zabaw, spacery w okolicy placówki
Czas na świeżym powietrzu
codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno
Plac zabaw / ogród / park
publiczny plac zabaw w pobliżu, własny ogród, park w pobliżu
Aplikacja do kontaktu z rodzicami
tak
Grupy mieszane wiekowo
łączenie grup rano (przed śniadaniem) i po południu (przed zamknięciem)
Potrzeby specjalne
Wspierane potrzeby
ADHD, Asperger, wysokowrażliwość, zaburzenia SI, autyzm
Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne
zajęcia logopedyczne, porada psychologiczna, gimnastyka korekcyjna, zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych)
Specjaliści
psycholog, logopeda, terapeuta SI
Wsparcie rodziców
psycholog, warsztaty
Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne
terapia SI
Placówka integracyjna
nie