WIOSKA SIÓDME NIEBO | przedszkole

ul. Warszawska 1, Szczytno

900 zł

Miesięcznie

3-6

Wiek (lat)

20

Maks. liczba dzieci w placówce

Kameralne przedszkole w Szczytnie. Wioska bliskościowa. Szacunek do indywidualnych emocji i zainteresowań. Edukacja bez schematów, w rytmie dziecka. Przestrzeń pełna radości i empatii. Reggio Emilia. Bez kar i nagród. Języki: angielski, ukraiński.

Typ placówki

przedszkole

Maks. liczba dzieci w grupie

20

Maks. liczba dzieci na opiekuna

8

Maks. liczba dzieci w placówce

20

Opieka w niepełnym wymiarze czasu

brak

Dofinansowania

nie

Wpisowe

700 zł

Języki

angielski, ukraiński

O miejscu

Przedszkole: Szczytno

W tym miejscu jest również żłobek dla dzieci w wieku 1–3 lata Wioska Siódme Niebo


Miejsce alternatywne, pełne empatii, wrażliwości i otwartości na świat i jego różnorodność. Miejsce, gdzie staramy się rozumieć, a nie wymuszać. Gdzie nikt nie karze ani specjalnie nie nagradza. Gdzie dostrzegamy drugiego człowieka z własnymi indywidualnymi potrzebami, a nie kolejnego członka jednolitej grupy zwanej powszechnie społeczeństwem. Przestrzegamy granic, określając je indywidualnie, każdy dla siebie i według własnych potrzeb.


Co otrzyma u nas Twoje dziecko?

▪️ poczuje się jak w domu pełnym miłości, wsparcia i zrozumienia

▪️ wspaniałą, dziką zieloną przestrzeń do bezkresnej eksploatacji

▪️ będzie szanowane ze swoimi zainteresowaniami i emocjami

▪️ nauczy się, że każdy człowiek jest inny, ale tak samo ważny

▪️ zyska możliwość rozmowy, doświadczenia i poznania świata bez schematów

▪️ odkryje radość, empatię i poczucie przynależności

▪️ będzie miało swobodę poznawania świata w swoim tempie i na własnych zasadach

▪️ przyjazne środowisko dla zrównoważonego rozwoju


Co otrzymasz u nas jako rodzic?

▪️ pewność, że Twoje dziecko jest w otoczeniu, które je szanuje i rozumie

▪️ wiedzę, że Twoje dziecko rozwija się w naturalny, indywidualny sposób, bez presji

▪️ regularne informacje zwrotne oraz otwartą komunikację z zaangażowaną i troskliwą kadrą

▪️ świadomość, że Twoje dziecko przebywa w miejscu, do którego z radością wraca każdego dnia

▪️ wsparcie


Czego nie robimy?

▪️ nie narzucamy dzieciom sztywnych schematów

▪️ nie ignorujemy ich emocji i zainteresowań

▪️ nie porównujemy dzieci ani nie wywieramy presji na ich postępy

▪️ nie karmimy dzieci cukrem

▪️ nie wymuszamy odpieluchowania

▪️ drzemki nie są obowiązkowe

▪️ nie bazujemy na systemie kar i nagród, budujemy na relacjach

▪️ nie zmuszamy do jedzenia - dzieci same wiedzą, czy są głodne oraz ile chcą zjeść

▪️ nie wyręczamy, pomagamy


To miejsce jest dla Was, jeśli...

▪️ cenisz indywidualność i różnorodność

▪️ wierzysz w empatię, zrozumienie i bliskość jako podstawę wychowania

▪️ szukasz miejsca, gdzie Twoje dziecko będzie się czuło jak w domu, otoczone miłością i wsparciem


To miejsce może nie być dla Was, jeśli...

▪️ oczekujesz sztywnych schematów wychowawczych i jednolitej metodyki

▪️ nie masz możliwości odebrania dziecka z wioski do godz. 16.00


Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego przedszkola w Szczytnie.

Właściciele

Patrycja Lazar

Patrycja Lazar

właścicielka wioski

Od momentu narodzin naszego synka Nikodema, nasz sposób patrzenia na świat zaczął się zmieniać. Mimo że wcześniej nie sądziłam, że jako matka poświęcę mu całą uwagę, to dziś jest sercem naszej rodziny. Jego potrzeby stały się dla nas priorytetem, a karmienie piersią, noszenie w chuście czy szybkie reagowanie na jego sygnały stały się naszą codziennością. Wcześniej inaczej wyobrażałam sobie bycie matką, ale Nikodem całkowicie odmienił nasze życie. Staramy się być dla niego wsparciem, dając mu przestrzeń do samodzielnego odkrywania świata i rozwijania się we własnym tempie. Niebawem do naszej rodziny dołączy Kacper, brat Nikodema. Nie możemy się doczekać nowych wspólnych doświadczeń. Właśnie te wyzwania zainspirowały nas do stworzenia Wioski.

Pedagodzy i opiekunowie

Monika Seweryn

Monika Seweryn

pedagożka

Studiując w Stanach Zjednoczonych, miałam szansę zgłębiać nowatorskie metody w zakresie psychologii dziecięcej i pedagogiki. Stawiam na wcielanie w życie wiedzy, którą zdobyłam i uważam za kluczową w moim codziennym kontakcie z dziećmi. Jako dorosła osoba pragnę tworzyć dla nich środowisko, w którym mogą się rozwijać, poznawać siebie i otaczający ich świat. Jeśli pojawiają się trudności w ich życiu, wierzę, że moim zadaniem jest pomóc im w znalezieniu odpowiedzi, siły i pewności siebie. Prywatnie cenię czas spędzony z bliskimi i przyjaciółmi. Ostatnio spełniłam swoje marzenie o zamieszkaniu w spokojnej wsi z dala od zgiełku miasta. Ze względu na moją ciekawość świata, podróże, fotografowanie i czytanie stanowią ważny aspekt mojego wolnego czasu.

Ola

Ola

pedagożka

Zawsze pragnęłam pracować z maluchami, a studia z pedagogiki przybliżyły mnie do edukacji alternatywnej. Jestem przekonana, że metoda bazująca na bliskości, która uwzględnia emocje i granice młodego człowieka, jest niezwykle skuteczna. Kluczowe dla mnie jest podejście Porozumienia bez Przemocy, które staram się wcielać w życie zarówno w pracy, jak i w relacjach osobistych. Na płaszczyźnie prywatnej, wspólnie z mężem, zbliżamy się do realizacji marzenia o życiu na wsi. Dlatego ostatnio pochłaniają mnie nowe zainteresowania - szukanie inspiracji do urządzania domu oraz uczenie się o roślinach ogrodowych.

Lokalizacja

Poniedziałek

8:00 - 16:00

Wtorek

8:00 - 16:00

Środa

8:00 - 16:00

Czwartek

8:00 - 16:00

Piątek

8:00 - 16:00

Sobota

zamknięte

Niedziela

zamknięte

Żywienie

default-image

Dieta

bez cukru

Jedzenie dostarczane przez:

własna kuchnia

Opłata za wyżywienie

15 zł / dziennie

Podejście żywieniowe

BLW

Wsparcie dla karmienia piersią

tak

Wspierane alergie

-

Program i podejście edukacyjne

default-image

Podejście edukacyjne łączy różne elementy z różnych pedagogik, jednak najważniejszym aspektem jest podążanie za dzieckiem. To oznacza, że program nauczania jest dostoswany do indywidualnych potrzeb, zainteresowań i tempa rozwoju każdego dziecka, wspierając jego autonomię i naturalną ciekawość.

Podejście edukacyjne

filozofia Reggio Emilia, Montessori, pedagogika waldorfska, pedagogika korczakowska, edukacja demokratyczna, edukacja outdoorowa, edukacja skandynawska

Rożnorodność i inkluzja

tak

Reagowanie na zmiany klimatyczne

tak

Zerówka

tak

Realizacja podstawy programowej

tak

Języki

angielski, ukraiński

Forma nauczania języków

-

Komunikacja NVC

-

Dane operacyjne

Polityka zdrowotna

elastyczna – kaszel i katar akceptowane, dzieci z gorączką są odsyłane do domu

Wymagany dowód szczepienia

nie

Chusty niemowlęce w użyciu

-

Pieluchy w użyciu

tak

Nauka toalety

tak

Rodzic obecny podczas adaptacji

rodzic obecny tyle, ile potrzebuje dziecko

Przerwa wakacyjna

2 tygodnie

Dofinansowanie na dziecko

-

Zniżka dla rodzeństwa

10%

Zniżka w przypadku nieobecności

brak

Wypowiedzenie

1 miesiąc

Rutyna dnia

dopasowana do dziecka

Drzemka

dostosowana do potrzeb dzieci - określona pora, inne spokojne aktywności jeśli dziecko nie śpi

Zajęcia na świeżym powietrzu

prace w ogrodzie, wycieczki plenerowe, kuchnia błotna, czas na placu zabaw, spacery w okolicy placówki

Czas na świeżym powietrzu

codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno

Plac zabaw / ogród / park

-

Aplikacja do kontaktu z rodzicami

-

Grupy mieszane wiekowo

-

Wsparcie potrzeb specjalnych

Wspierane potrzeby

-

Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne

zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), porada psychologiczna

Specjaliści

psycholog

Wsparcie rodziców

psycholog, warsztaty

Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne

-

Placówka integracyjna

-

Harmonogram dnia

7:00 - 9:00

Przyjście i praca z prowokacjami edukacyjnymi

Dzieci zbierają się w Wiosce i pracują z przygotowanymi dla nich prowokacjami edukacyjnymi (np. stacja z farbami, z zabawami sensorycznymi, z wodą)

9:00 - 9:30

Śniadanie

Wspólnie myjemy ręce z piosenką, zmieniamy pieluchy i przygotowujemy się do śniadania - wspólnie z dziećmi przyszykowujemy miseczki, talerze i wykładamy produkty.

10:00 - 10:30

Powitanie

Dzieci przenoszą swoje zdjęcia z tablicy „NIE MA MNIE” na tablicę „JESTEM W WIOSCE”), powitanie piosenką wszystkich dzieci po kolei, rozmowa o emocjach.

10:00 - 11:30

Spacer i prowokacje edukacyjne na dworze

Staramy się codziennie wychodzić na zewnątrz przez cały rok. Przed wyjściem zawsze sprawdzamy jakość powietrza.

11:30 - 12:00

Obiad

12:00 - 12:30

Czas odpoczynku

Przyciemniamy światło, zasłaniamy zasłony, włączamy spokojną kołysankę i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Śpiewamy kołysanki, czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.

12:30 - 13:30

Praca indywidualna

Każde dziecko zajmuje się dokładnie tym, czego w danym momencie potrzebuje, z asystą pedagogiczną.

13:30 - 14:00

Podwieczorek

14:00 - 16:00

Czas w ogrodzie

Dzieci przebywają w ogrodzie, angażując się w proponowane przez pedagogów prowokacje.

Verified by BLISKO PROTECT

Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.

Dowiedz się więcej

Widzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?

Regulamin płatności

Social media

facebookinstagram

900 zł

Miesięcznie

tak

Wolne miejsca

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.