WIOSKA L'ATELIER REGGIO | przedszkole

ul. Busolowa 16A, Warszawa

2400 zł

Miesięcznie

3-6

Wiek (lat)

25

Maks. liczba dzieci w placówce

Bliskościowe przedszkole na Pradze-Południe, wioska bliskościowa. Reggio Emilia, Montessori, edukacja outdoorowa. Artystyczne atelier, gdzie dzieci rozwijają kreatywność. Nauka w języków: polski, francuski i angielski - na co dzień. Komunikacja NVC.

Typ placówki

przedszkole

Maks. liczba dzieci w grupie

12

Maks. liczba dzieci na opiekuna

7

Maks. liczba dzieci w placówce

25

Opieka w niepełnym wymiarze czasu

brak

Dofinansowania

nie

Wpisowe

1500 zł

Języki

polski, francuski, angielski

O miejscu

Przedszkole: Warszawa, Praga-Południe

Chcemy z dziećmi współtworzyć miejsce, dawać im okazje do rozwoju i wspierająco towarzyszyć na drodze edukacyjnej!


Co otrzyma u nas Twoje dziecko?

▪️ podejście bazujące na filozofii Reggio Emilia, która wspiera na indywidualność, kreatywność i naturalne zdolności dziecka

▪️ dostęp do artystycznego atelier, gdzie będzie mogło wyrażać swoje emocje i twórczość

▪️ użytkowanie materiałów przyjaznych środowisku, głównie naturalnych oraz pochodzących z recyklingu

▪️ całodniową immersję językową w języku polskim, francuskim oraz angielskim

▪️ indywidualne podejście do zainteresowań, dzięki czemu każde dziecko ma okazję eksplorować i poszerzać swoją wiedzę w obszarach, które je fascynują

▪️ codzienne zabawy na przedszkolnym placu zabaw i w ogrodzie, spacery do pobliskiego parku

▪️ poczucie sprawczości

▪️ przestrzeń na popełnianie błędów, co jest naturalne i stanowi wspaniałą okazję do nauki

▪️ budowanie wewnętrznej motywacji, a także ustalanie wspólnych zasad, które panują w grupie ▪️ wspieranie rozwoju inteligencji emocjonalnej, naukę samoregulacji

▪️ akceptację wszystkich emocji, nie dzielimy ich na dobre i złe

▪️ dużo czasu na świeżym powietrzu, wychodzimy w każdą pogodę, idąc za słowami, że nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie


Co otrzymasz u nas jako rodzic?

▪️ pewność, że Twoje dziecko jest w otoczeniu sprzyjającym jego indywidualnemu rozwojowi

▪️ stałą komunikację z pedagogami, którzy dbają o rozwój językowy Twojego dziecka

▪️ zrozumienie i szacunek dla zainteresowań Twojego dziecka, zamiast standardowych zajęć dodatkowych

▪️ możliwość obserwowania, jak Twoje dziecko rozwija się w harmonii z naturą i sztuką

▪️ możliwość konsultacji z logopedą, psychologiem i terapeutką SI

▪️ w wiosce są prowadzone kręgi dla kobiet na różnych etapach życia - dla kobiet po rozstaniu, dla świeżo upieczonych mam, dla kobiet, które nie mogą mieć dzieci

▪️ spotkania olejkowe

▪️ spotkania przedsiębiorczych kobiet


Czego nie robimy?

▪️ nie proponujemy klasycznych zajęć dodatkowych

▪️ nie narzucamy gotowych schematów nauczania, zamiast tego dostosowujemy się do indywidualnych potrzeb każdego dziecka

▪️ nie mamy tablic motywacyjnych czy ocen

▪️ nie dzielimy emocji na dobre i złe, akceptujemy je wszystkie

▪️ nie oceniamy, nie poniżamy

▪️ nie zmuszamy do jedzenia i spania


To miejsce jest dla Was, jeśli...

▪️ zależy Ci na indywidualnym podejściu do dziecka i wspieraniu jego naturalnych zdolności

▪️ chcesz, aby Twoje dziecko rozwijało się w wielojęzycznym środowisku - w tej wiosce na co dzień dzieci słyszą polski, angielski i francuski

▪️ szukasz placówki, która podchodzi do edukacji w sposób twórczy i nietypowy, koncentrując się na zainteresowaniach dziecka

▪️ doceniasz ekologiczne podejście i korzystanie z materiałów przyjaznych dla środowiska


To miejsce może nie być dla Was, jeśli...

▪️ oczekujecie tradycyjnego podejścia do edukacji i długiej listy klasycznych zajęć dodatkowych


Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego przedszkola w Warszawie lub konkretnie w dzielnicy: Praga-Południe.

Właściciele

Weronika Matejko-Skwarek

Weronika Matejko-Skwarek

właścicielka Wioski

Od czterech lat jestem związana z edukacyjnym startupem The Village Network. Po narodzinach Antosia, z maluszkiem przy boku, założyłam Wioskę l'Atelier dla wówczas trzyletniej Ali. Postawiłam sobie za priorytet, aby mieć realny wpływ na edukację tych dzieci, które dołączą do mojego przedszkola. Chciałabym, aby każde dziecko, które ukończy edukację w mojej placówce, miało świadomość swojej wartości, potrafiło wyznaczać swoje granice, rozumiało, co jest dla niego korzystne, a co nie, oraz potrafiło wyznaczać sobie cele i skutecznie je osiągać.

Pedagodzy i opiekunowie

Aleksandra Jackiewicz

Aleksandra Jackiewicz

pedagożka

Jestem absolwentką pedagogiki specjalnej, a dokładniej specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Obecnie studiuję zaocznie psychologię kliniczną i zdrowia. Mimo młodego wieku pracuję z dziećmi właściwie już od 10 lat. Właśnie około 10 lat temu zaczęłam prowadzić gromadę zuchową. Doświadczenie zawodowe zdobywałam, pracując jako animatorka, wychowawca kolonijny, opiekunka, nauczycielka i terapeutka dzieci w spektrum autyzmu. W pracy z dziećmi priorytetem dla mnie jest budowanie bezpiecznej więzi, dawanie dzieciom przestrzeni do rozwijania empatii i samodzielności oraz uczenie się przez doświadczanie. Praca z dziećmi daje mi szansę na odkrywanie świata na nowo oraz wgląd w siebie. Uważam, że w relacji dziecko – pedagog korzystają i uczą się od siebie obie strony. W wolnym czasie uwielbiam chodzić do teatru, pogłębiać wiedzę psychologiczną oraz podziwiać sztukę i czytać o niej.

Ania Chodak

Ania Chodak

dyrektor

Jestem nauczycielem. Pedagogiem. Wychowawcą. Przewodnikiem. Superwizorem Nauczycieli. Absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuję systemowo z nauczycielami i dziećmi oraz ich rodzinami. Korzystam z holistycznej wiedzy uniwersalnej. Do działania wykorzystuję elementy pracy z oddechem, Mocnego Trzymania Iriny Prekop, masażu: Dotyk Motyla Staram się słyszeć i mówić w nurcie NVC. Jestem człowiekiem lasu. Po zawodowej ścieżce idę 36 lat.

Dominika Jaskólska

Dominika Jaskólska

logopeda

Jestem wykwalifikowanym neurologopedą, logopedą, oligofrenopedagogiem i byłem nauczycielem w przedszkolu. Ukończyłam studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiki specjalnej oraz neurologopedii z elementami audiologii i foniatrii. Ukończyłam pierwszy stopień kursu z Integracji Sensorycznej w PSTIS. Mam bogate doświadczenie w pracy z dziećmi o typowym rozwoju, jak i z niepełnosprawnościami. Codziennie pracuję z dziećmi z opóźnieniem rozwoju mowy, autyzmem, mutyzmem, dyslalią, a także z dziećmi wielojęzycznymi. Bilingwizm i wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych to dziedzina nauki, której poświęcam się w badaniach i piszę swoją pracę doktorską. W pracy z dziećmi uwielbiam dostosowywać się do ich potrzeb i indywidualnych możliwości. Cieszę się z każdego postępu, jaki robią.

Lokalizacja

Poniedziałek

8:00 - 17:00

Wtorek

8:00 - 17:00

Środa

8:00 - 17:00

Czwartek

8:00 - 17:00

Piątek

8:00 - 17:00

Sobota

zamknięte

Niedziela

zamknięte

Przedszkole na Pradze-Południe, Warszawa, ul. Busolowa 16A.

Żywienie

default-image

Posiłki dostarcza firma cateringowa Krzepka Rzepka.

Dieta

podstawowa, wegańska, wegetariańska, bezglutenowa, bez laktozy, bez cukru

Jedzenie dostarczane przez:

firma zewnętrzna (catering)

Opłata za wyżywienie

20 zł

Podejście żywieniowe

dopasowane do dziecka

Wsparcie dla karmienia piersią

-

Wspierane alergie

laktoza, gluten, jajka, orzechy, ryby i owoce morza, cytrusy, inne

Program i podejście edukacyjne

default-image

Główne filary to: pedagogika Reggio Emilia, NVC oraz bliskościowe podejście. Pracujemy bez gotowych planów, kart pracy czy ćwiczeń, opieramy program na projektach edukacyjnych. Podążamy za dziećmi, za ich zainteresowaniami i tym, czego chcą się dowiedzieć o świecie. Organizujemy regularne wycieczki do muzeów, lasów/parków, na warsztaty ceramiczne czy teatralne, pragniemy pokazać pełny wachlarz możliwości.

Podejście edukacyjne

filozofia Reggio Emilia, Montessori, edukacja outdoorowa, program autorski

Rożnorodność i inkluzja

tak

Reagowanie na zmiany klimatyczne

tak

Zerówka

tak

Realizacja podstawy programowej

tak

Języki

polski, francuski, angielski

Forma nauczania języków

-

Komunikacja NVC

-

Dane operacyjne

Polityka zdrowotna

ścisła – dzieci z objawami są odsyłane do domu

Wymagany dowód szczepienia

nie

Chusty niemowlęce w użyciu

-

Pieluchy w użyciu

-

Nauka toalety

tak

Rodzic obecny podczas adaptacji

rodzic obecny 2 tygodnie

Przerwa wakacyjna

2 tygodnie

Dofinansowanie na dziecko

-

Zniżka dla rodzeństwa

drugie i kolejne dziecko nie płaci opłaty wpisowej

Zniżka w przypadku nieobecności

brak

Wypowiedzenie

1 miesiąc

Rutyna dnia

stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka

Drzemka

dostosowana do potrzeb dzieci - określona pora, inne spokojne aktywności jeśli dziecko nie śpi

Zajęcia na świeżym powietrzu

prace w ogrodzie, wycieczki plenerowe, kuchnia błotna, czas na placu zabaw, spacery w okolicy placówki

Czas na świeżym powietrzu

codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno

Plac zabaw / ogród / park

-

Aplikacja do kontaktu z rodzicami

-

Grupy mieszane wiekowo

-

Wsparcie potrzeb specjalnych

Wspierane potrzeby

Asperger, autyzm, wysokowrażliwość, zaburzenia SI

Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne

zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), indywidualne zajęcia logopedyczne

Specjaliści

logopeda, psycholog

Wsparcie rodziców

warsztaty

Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne

indywidualne zajęcia logopedyczne

Placówka integracyjna

-

Harmonogram dnia

8:30 - 9:00

Przyjście i praca z prowokacjami edukacyjnymi

Dzieci zbierają się w Wiosce i pracują z przygotowanymi dla nich prowokacjami edukacyjnymi (np. stacja z farbami, z zabawami sensorycznymi, z wodą)

9:00 - 9:30

Powitanie

Dzieci przenoszą swoje zdjęcia z koszyczka „DOM” do koszyczka „WIOSKA”), powitanie piosenką wszystkich dzieci po kolei.

9:30 - 11:00

Śniadanie

Wspólnie myjemy ręce z piosenką, zmieniamy pieluchy i przygotowujemy się do śniadania - wspólnie z dziećmi przyszykowujemy miseczki, talerze i wykładamy produkty. Po śniadaniu dzieci mają czas na dalszą zabawę.

11:00 - 12:30

Prowokacje edukacyjne na dworze

Staramy się codziennie wychodzić na zewnątrz przez cały rok. Przed wyjściem zawsze sprawdzamy jakość powietrza.

12:30 - 13:00

Lunch

Po spacerze jemy pierwsze danie obiadku

13:00 - 15:00

Czas odpoczynku

Przyciemniamy światło, zasłaniamy zasłony, włączamy spokojną kołysankę i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Śpiewamy kołysanki, czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.

15:00 - 17:00

Drugie danie i zabawa z prowokacjami

O 15 po drzemce przygotowujemy drugie danie, a po zjedzeniu posiłku dzieci wracają do stacji prowokacyjnych z poranka lub pracują z nowymi, w zależności od zainteresowania.

Verified by BLISKO PROTECT

Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.

Dowiedz się więcej

Widzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?


Dofinansowanie

Dofinansowanie

Kwota dofinansowania 40 000 zł

Kwota dofinansowania: 40 000. O dotację Maluch+ (moduł 3) mogą ubiegać się osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki nieposiadające osobowości prawnej. Celem zadania jest utworzenie miejsc opieki dla dzieci do lat 3. Dzięki dofinansowaniu mogliśmy wyposażyć nasz punkt opieki dziennej w niezbędne sprzęty sanitarne, oczyszczacz powietrza, akcesoria wypoczynkowe, zabawki dla dzieci, pomoce dydaktyczne i wózki wieloosobowe. Tworzymy piękną i dostosowaną do potrzeb dzieci przestrzeń, w której będą mogły poznawać świat, rozwijać się i bezpiecznie spędzać czas.

Regulamin płatności

Social media

facebook
pink-arrow-right

2400 zł

Miesięcznie

tak

Wolne miejsca

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.