dziecko w czerwonej czapce pokazuje znak ok

Czym jest jakość w edukacji?

Jakość w opiece i edukacji wczesnodziecięcej oznacza dla nas stworzenie dla dzieci takiego środowiska, które będzie wszechstronnie wspierało ich rozwój. Niezwykle istotną rolę pełnią więc empatyczni dorośli, którzy towarzyszą dzieciom na co dzień i tworzą z nimi bezpieczne, pełne szacunku relacje. Kluczowa jest także filozofia podążania za dzieckiem, jego potrzebami i pomysłami, co realizujemy poprzez podejście Reggio Emilia. Bardzo ważne są też wyposażenie i estetyka przestrzeni, ponieważ środowisko jest trzecim nauczycielem (po rodzicach i pedagogach). W naszych miejscach chcemy dbać o jakość wszechstronnie – w kluczowych dla dzieci i rodziców obszarach.

kobieta gra na skrzypcach dla dzieci które bawią się obok

Co jest dla nas ważne?

dwie kobiety bawią się z grupą małych dzieci na podwórku w pociąg

ZESPÓŁ PEDAGOGICZNY

Do współpracy zapraszamy osoby, które podzielają nasze podejście do opieki oraz edukacji i chcą budować z dziećmi wspierające relacje. Nauczycielom i opiekunom oferujemy szkolenia z zakresu empatycznej komunikacji, pedagogiki podążania za dzieckiem i podstaw rozwoju małego dziecka. Chcemy, by oprócz formalnych kwalifikacji każda pedagożka i każdy pedagog mieli możliwość zgłębienia wiedzy i samorozwoju. Dajemy możliwość poddawania swojej pracy superwizji specjalistów. Odpowiednie wykształcenie w połączeniu z bliskościowym podejściem sprawia, że dzieciom towarzyszą dorośli, którzy w przemyślany sposób będą wspierać ich rozwój.

dzieci bawią się w ogrodzie

BEZPIECZNE I STYMULUJĄCE ŚRODOWISKO

W BLISKO tworzymy wnętrza, które w przemyślany sposób wspierają rozwój. Dbamy o estetykę przestrzeni – chcemy, by dzieci otaczały się pięknymi przedmiotami wysokiej jakości. Ważne jest również środowisko naturalne. Otaczamy się organicznymi materiałami i łagodnymi kolorami, aby nie przebodźcowywać dzieci i wspierać je zgodnie z nauką i wiedzą o budowie mózgu dziecka. Wiele Wiosek ma własne ogrody lub jest w pobliżu lasów i parków, w których dzieci spędzają dużo czasu. Nie tylko mówimy o ekologii, ale reagujemy na zmiany klimatyczne, segregujemy śmieci, nie marnujemy jedzenia i tego uczymy dzieci.

uśmiechnięta kobieta rozmawia z dwoma małymi chłopcami

EMPATYCZNA KOMUNIKACJA

Zakładamy, że nasze działania wynikają z dążenia do zaspokojenia własnych potrzeb. Uważność na potrzeby i komunikaty, które w związku z nimi wysyłają nam dzieci, to podstawa naszej pracy. Przyjmujemy postawę nieoceniającą i z zaciekawieniem oraz z empatią towarzyszymy dzieciom w codziennych sytuacjach. Pokazujemy, że wyrażanie emocji i rozmawianie o nich jest ważne. Modelujemy komunikowanie własnych granic i w ten sposób pokazujemy dzieciom, jak mogą o siebie zadbać. Uczymy dobroci w kontekście patrzenia na środowisko, drugiego człowieka, społeczeństwo i na siebie. Uczymy się współpracy, komunikacji i rozwiązywania konfliktów.

mężczyzna i kobieta bawią się w ogrodzie z trójką małych dzieci

KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Kluczowa jest dla nas obecność rodzica w trakcie adaptacji dziecka, która daje poczucie bezpieczeństwa i umożliwia stopniowe budowanie relacji z nowym opiekunem. Dzięki temu poznajemy się wzajemnie i utrzymujemy bieżący kontakt również po zakończeniu adaptacji. Oprócz tego, że na bieżąco publikujemy w aplikacji zdjęcia dzieci i podsumowania codziennych działań, jesteśmy otwarci również na obecność i zaangażowanie rodziców. Spotykamy się nie tylko na zebrania organizacyjne, ale też po to, żeby po prostu spędzić czas razem. Organizujemy popołudnia otwarte dla rodziców – przestrzeń, w której rodzice mogą pobyć, porozmawiać i wymienić się doświadczeniami.

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.