WIOSKA KONCERTOWA | żłobek

WIOSKA KONCERTOWA | żłobek

ul. Maratońska 3c/3, Poznań

2590 zł

Miesięcznie

1-3

Wiek (lat)

9

Maks. liczba dzieci w placówce

Kameralny żłobek w Poznaniu, na Wildzie. Komunikacja z dziećmi i rodzicami bazująca na NVC. Wioska bliskościowa. Podążanie za potrzebami dziecka w duchu Reggio Emilia. Bez kar i nagród. Angielski metodą immersji językowej.

Typ placówki

punkt opieki dziennej

Maks. liczba dzieci w grupie

9

Maks. liczba dzieci na opiekuna

5

Maks. liczba dzieci w placówce

9

Opieka w niepełnym wymiarze czasu

brak

Dofinansowania

tak

Wpisowe

800 zł

Języki

angielski, polski

O miejscu

Żłobek: Poznań, Wilda

W naszej wiosce tworzymy prawdziwą domową atmosferę. Jako miejsce prowadzone w duchu rodzicielstwa bliskości, jesteśmy przy dzieciach zawsze, kiedy tego potrzebują. Komunikujemy się, stosując zasady Porozumienia bez Przemocy, dlatego do wszelkich trudności podchodzimy ze spokojem i empatią. Naszą misją jest pokazywanie dzieciom świata, tworzenie przestrzeni do swobodnej eksploracji i nauki w duchu filozofii Reggio Emilia, dlatego podążamy za dziećmi, bacznie je obserwując i pozwalając na pełne radości i swobodne wyrażanie siebie.


Co otrzyma u nas Twoje dziecko?

▪️ przytulną, domową i bezpieczną atmosferę

▪️ szeroką gamę aktywności wewnątrz i na zewnątrz, z dostępem do dużego ogrodu z roślinnością i naturalnym placem zabaw

▪️ edukację zgodną z filozofią Reggio Emilia, promującą oraz doceniającą eksplorację i obserwację

▪️ wprowadzenie do języka angielskiego poprzez immersję językową

▪️ codzienną interakcję z żywą muzyką i instrumentami

▪️ udział w dodatkowych zajęciach, takich jak: sensoplastyka, zajęcia z gliną, gordonki oraz zajęcia z żywą muzyką

▪️ śpiewane kołysanki i czytane książeczki do snu

▪️ każdego dnia powitanie w kręgu każdego dziecka ze śpiewaniem piosenek

▪️ relacje oparte na wzajemnym zaufaniu i szacunku dla nich i ich emocji, potrzeb, granic
▪️ ciepło opiekunów, przytulanie i wsparcie


Co otrzymasz u nas jako rodzic?

▪️ pewność, że zawsze sprawdzamy jakość powietrza przed wyjściem dzieci na dwór

▪️ spokój, że Twoje dziecko jest pod opieką wykwalifikowanych osób z doświadczeniem i pasją, którym na sercu leży tworzenie bliskich relacji z dziećmi

▪️ otwartą komunikację, w której wszelkie trudności są rozwiązywane spokojnie i z szacunkiem, w oparciu o Porozumienie bez Przemocy (NVC)

▪️ miejsce, które podziela Twoje wartości w zakresie szacunku dla indywidualności dziecka, jego potrzeb, granic i emocji

▪️ miejsce, które jest otwarte również na Ciebie, Rodzicu, i w którym Twoja obecność jest ważna

▪️ wspaniałą społeczność i wspólne rodzinne spotkania

▪️ konsultacje indywidualne w razie trudności


Czego nie robimy?

▪️ nie zmuszamy dzieci do drzemki ani do jedzenia

▪️ nie stosujemy kar i nagród

▪️ nie oceniamy, nie porównujemy

▪️ nie narzucamy dzieciom sztywnych reguł i nie ograniczamy ich naturalnej ciekawości i kreatywności


To miejsce jest dla Was, jeśli...

▪️ cenisz kreatywność i niezależność w procesie uczenia się dziecka i chcesz, aby Twoje dziecko miało zapewnioną przestrzeń do swobodnego wyrażania siebie

▪️ w edukacji na tym etapie ważniejsze są dla Ciebie relacje i emocje niż zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności

▪️ szukasz nowoczesnych podejść do edukacji i chcesz dowiadywać się o nich więcej, a także sprawdzać, czy są dobrą opcją dla Ciebie i Twojego dziecka

▪️ jesteś rodzicem bliskościowym i chcesz, żeby to podejście było kontynuowane również przez opiekunów w wybranej przez Ciebie placówce

▪️ ważne jest dla Ciebie umuzykalnianie i codzienny kontakt z żywą muzyką

▪️ ważne jest dla Ciebie wprowadzenie do codzienności języka angielskiego


To miejsce może nie być dla Was, jeśli...

▪️ nie podobają Ci się założenia filozofii Reggio Emilia i szukasz bardziej tradycyjnego modelu wychowania i edukacji

▪️ potrzebujesz, żeby Twoje dziecko było w placówce również w godzinach późnopopołudniowych - wioska jest otwarta do godz. 16.30


Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego żłobka w Poznaniu lub konkretnie w dzielnicy: Wilda.

Właściciele

Klaudia Żerko-Szymańska

Klaudia Żerko-Szymańska

Właścicielka Wioski, Wódz Wioski (główna pedagog)

Jestem psycholożką i pedagożką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Prywatnie jestem żoną i pełnię rolę bliskościowej mamy. Jestem entuzjastką biegania i gór, a odpoczywam przy dźwiękach natury i w cieniu roślin. Praca z dziećmi w duchu NVC, empatii i bliskości stała się moją misją, przynosi mi mnóstwo radości. Jako nauczycielka i opiekunka w grupach maluszków, zawsze dbam o to, aby być w ciepłej relacji z dziećmi, obdarowując je czułością, zaufaniem i szacunkiem. Dużą radość sprawia mi obserwowanie rozwoju naszych Wioskowiczów, w szczególności obserwowanie i słuchanie, jak za naszym przykładem maluszki zaczynają rozwiązywać swoje konflikty i komunikują się między sobą mówiąc o swoich potrzebach, emocjach i granicach, a także zauważając potrzeby, emocje, czy granice innych. To bardzo budujące i wieżę, że wyposażamy najmłodszych w jakże ważne kompetencje społeczne.

Pedagodzy i opiekunowie

Agata Grabska

Agata Grabska

Pedagogżka anglojęzyczna

Jestem Agata! Aktualnie kończę studia na kierunku Psychologia. Wcześniej ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Seksuologii praktycznej. Od ponad 8 lat pracuję z dziećmi w różnym wieku: od 2023 roku w wiosce, a wcześniej podczas warsztatów, turnusów wyjazdowych, zajęć w szkole i korepetycji. Zanim trafiłam do wioski, półtora roku spędziłam, pracując w żłobku, gdzie dzieci w wieku 1-3 całkowicie skradły moje serce. To, co uwielbiam w pracy z dziećmi to ich szczerość i autentyczność. Ale również to, że to nie jest półroczny projekt, którego efekty widać po latach – ale że codziennie mogę dostrzegać kolejny krok, kolejne nowe słowo, kolejną nową umiejętność. Mój wolny czas przeznaczam na podróże - szczególnie w góry - na ściankę wspinaczkową i kiedy tylko pogoda dopisuje – na wspinanie w skałach. W wiosce komunikuję się z dziećmi w języku angielskim, a o poranku często wyciągam ukulele i towarzyszę dzieciom przy muzykowaniu.

Marianna Krajewska

Marianna Krajewska

Pedagożka

Jestem Marianna i jestem studentką 4 roku Pedagogiki Specjalnej ze specjalizacją Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną oraz studentką 4 roku Prawa. Praca z dziećmi zawsze sprawiała mi ogromną radość. Cenię najmłodszych za ich szczerość, radość oraz chęć odkrywania świata. Miałam okazję pracować z dziećmi w wieku do lat 3, w wieku przedszkolnym oraz w wieku szkolnym, z niepełnosprawnościami, z trudnościami edukacyjnymi i niedostosowaniem społecznym. Poznałam wiele różnych placówek, jednak najlepiej pracowało mi się w tych miejscach, w których traktowano dziecko z szacunkiem i zaangażowaniem w jego szerokopojęty rozwój. Taki też jest mój cel zawodowy-wspierać młodego człowieka w rozwoju, zapewniając mu poczucie bezpieczeństwa i poszanowanie dla jego emocji. Wartości wioskowe są szczególnie bliskie mojemu sercu, staram się je stosować jak najpełniej w mojej pracy, szanując emocje i potrzeby naszych małych Wioskowiczów. Prywatnie uwielbiam podróżować oraz od najmłodszych lat jestem związana ze sztuką. Ukończyłam szkołę plastyczną oraz kurs szycia i projektowania ubrań, twórczość pozwala mi wyrazić siebie oraz dać upust kreatywności.

Lokalizacja

Poniedziałek

7:30 - 16:30

Wtorek

7:30 - 16:30

Środa

7:30 - 16:30

Czwartek

7:30 - 16:30

Piątek

7:30 - 16:30

Sobota

zamknięte

Niedziela

zamknięte

Żywienie

default-image

Dieta

wegetariańska, bez cukru, bez laktozy

Jedzenie dostarczane przez:

firma zewnętrzna (catering)

Opłata za wyżywienie

21-22 zł / dziennie

Podejście żywieniowe

dopasowane do dziecka, BLW

Wsparcie dla karmienia piersią

tak

Wspierane alergie

laktoza, jajka, orzechy, gluten

Program i podejście edukacyjne

default-image

Podejście edukacyjne

filozofia Reggio Emilia, NVC - Porozumienie bez przemocy, edukacja demokratyczna

Rożnorodność i inkluzja

tak

Reagowanie na zmiany klimatyczne

tak

Zerówka

nie

Realizacja podstawy programowej

-

Języki

angielski, polski

Forma nauczania języków

immersja językowa

Komunikacja NVC

tak

Dane operacyjne

Polityka zdrowotna

elastyczna – kaszel i katar akceptowane, dzieci z gorączką są odsyłane do domu

Wymagany dowód szczepienia

tak

Chusty niemowlęce w użyciu

nie

Pieluchy w użyciu

tak

Nauka toalety

tak

Rodzic obecny podczas adaptacji

rodzic obecny tyle, ile potrzebuje dziecko

Przerwa wakacyjna

2 tygodnie

Dofinansowanie na dziecko

-

Zniżka dla rodzeństwa

10%

Zniżka w przypadku nieobecności

brak

Wypowiedzenie

1 miesiąc

Rutyna dnia

stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka

Drzemka

dostosowana do potrzeb dzieci - określona pora, inne spokojne aktywności jeśli dziecko nie śpi

Zajęcia na świeżym powietrzu

kuchnia błotna, czas na placu zabaw, spacery w okolicy placówki, wycieczki plenerowe, prace w ogrodzie

Czas na świeżym powietrzu

codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno

Plac zabaw / ogród / park

własny plac zabaw, publiczny plac zabaw w pobliżu, własny ogród, park w pobliżu

Aplikacja do kontaktu z rodzicami

tak

Grupy mieszane wiekowo

tak, przez cały dzień i podczas wszystkich aktywności

Wsparcie potrzeb specjalnych

Wspierane potrzeby

zaburzenia SI, wysokowrażliwość

Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne

-

Specjaliści

psycholog, logopeda

Wsparcie rodziców

-

Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne

-

Placówka integracyjna

nie

Harmonogram dnia

7:30 - 8:30

Przyjście i praca z prowokacjami edukacyjnymi

Dzieci zbierają się w Wiosce i pracują z przygotowanymi dla nich prowokacjami edukacyjnymi.

8:30 - 9:00

Śniadanie

Wspólnie jemy pierwszy posiłek. Starsze dzieci mogą brać udział w nakładaniu, nalewaniu wody/herbaty do szklanek.

9:00 - 9:35

Gordonki/Muzykowanie z muzykiem/Zabawy muzyczne

Wspólnie bawimy się, gramy i tańczymy. Dzieci mogą wyrażać siebie podczas zabaw z muzyką w dowolny dla siebie sposób. Towarzyszą nam instrumenty i żywa muzyka. Raz w tygodniu mamy w tym czasie gordonnki i raz w tygodniu odwiedza nas wykwalifikowany muzyk.

9:35 - 9:45

Powitanie

Witamy się piosenkami, grając przy tym na instrumentach.

9:45 - 11:15

Spacer lub prowokacje edukacyjne w ogrodzie

Wychodzimy na zewnątrz przez cały rok, w okresie cieplejszym wychodzimy dwukrotnie lub nawet zaczynamy dzień na ogrodzie. Przed wyjściem w okresie chłodniejszym zawsze sprawdzamy jakość powietrza.

11:15 - 12:00

Zupa

Po powrocie z ogrodu jemy zupę i kolejno przygotowujemy się do odpoczynku.

12:00 - 14:00

Czas odpoczynku, drzemka

Przyciemniamy światło, zasłaniamy rolety, włączamy dźwięki natury lub muzykę relaksacyjną i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Śpiewamy kołysanki, czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają.

14:00 - 16:00

Obiad i zabawa swobodna lub prowokacjami

Po drzemce dzieci jedzą obiad, a po zjedzeniu posiłku mogą wrócić do stacji prowokacyjnych z poranka lub do swobodnej zabawy, w zależności od zainteresowania.

16:00 - 16:30

Podwieczorek i powrót do domów

O 16:00 jemy podwieczorek i wracamy do domów. w trakcie oczekiwania na rodziców bawimy się, czytamy książeczki lub gramy i śpiewamy.

Verified by BLISKO PROTECT

Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.

Dowiedz się więcej

Widzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?

Regulamin płatności

Social media

facebookinstagram

2590 zł

Miesięcznie

w roku 2025

Wolne miejsca

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.