WIOSKA ANTYPODY | przedszkole
ul. Wiejska 2, Łomianki
2600 zł
Miesięcznie
2,5-6
Wiek (lat)
Maks. liczba dzieci w placówce
Bliskościowe przedszkole w Łomiankach, Os. Łomianki Stare. Wyjścia na dwór niezależnie od pogody. Język angielski na co dzień. Przestrzenie inspirowane podejściem Reggio Emilia, pełne naturalnego światła. Drewniane pomoce edukacyjne. Słuchanie potrzeb dzieci, bez sztywnych programów edukacyjnych.
Typ placówki
przedszkole
Maks. liczba dzieci w grupie
19
Maks. liczba dzieci na opiekuna
5
Maks. liczba dzieci w placówce
19
Opieka w niepełnym wymiarze czasu
na godziny
Dofinansowania
nie
Wpisowe
1000 zł
Języki
angielski
O miejscu
Przedszkole: Łomianki, Osiedle Łomianki Stare
W tym miejscu jest również żłobek dla dzieci w wieku 1–3 lata Wioska Antypody
Wioska Antypody to miejsce szacunku do integralności dzieci. Dla nas dziecko jest kompetentną istotą, której granice oraz potrzeby należy respektować. Poza bezpieczeństwem i opieką możemy dać dzieciom również swoją obecność, będąc otwartym na potrzeby i emocje dzieci.
Co otrzyma u nas Twoje dziecko?
▪️ szacunek do jego integralności oraz traktowanie jako kompetentnej istoty
▪️ stałą obecność dorosłych, którzy są w pełni otwarci na potrzeby dziecka
▪️ codzienny kontakt z naturą, niezależnie od pogody (z zachowaniem odpowiedniego ubioru)
▪️ dwa piękne ogrody do eksploracji, w tym jeden pełen warzyw, kwiatów oraz miejsc do dokarmiania zwierząt
▪️ swobodę w wyborze posiłków, bez presji do jedzenia
▪️ indywidualne podejście do drzemki oraz wsparcie w komfortowym zasypianiu
▪️ stymulujące środowisko na bazie filozofii Reggio Emilia z naturalnym światłem i pomocami edukacyjnymi
Co otrzymasz u nas jako rodzic?
▪️ pewność, że Twoje dziecko jest traktowane z szacunkiem i empatią
▪️ wiedzę, że Twoje dziecko rozwija się w bezpiecznym, naturalnym otoczeniu
stałą komunikację i informacje na temat rozwoju Twojego dziecka
▪️ świadomość, że dziecko ma swobodę wyboru i jest słuchane
Czego nie robimy?
▪️ nie narzucamy dzieciom z góry ustalonego programu edukacji
▪️ skupiamy się na indywidualnych zainteresowaniach i potrzebach
▪️ nie zmuszamy do jedzenia ani do drzemki
▪️ nie izolujemy się od natury
To miejsce jest dla Was, jeśli...
▪️ szukasz przedszkola, które podchodzi do dzieci z szacunkiem i empatią
▪️ chcesz, aby Twoje dziecko rozwijało się w bliskim kontakcie z naturą
▪️ doceniasz podejście Reggio Emilia i znaczenie środowiska w edukacji
To miejsce może nie być dla Was, jeśli...
▪️ oczekujesz sztywnego programu edukacyjnego
▪️ preferujesz bardziej tradycyjne metody wychowawcze
Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego przedszkola w Łomiankach lub konkretnie w dzielnicy: Osiedle Łomianki Stare.
Właściciele
Wiktoria Pisula-Gawron
założycielka i opiekunka Wioski
Nazywam się Wiktoria i pełnię rolę wodza w Wiosce Antypody. W życiu prywatnym jestem partnerką Rafała i matką uroczego 1.5-rocznego Stasia. Moją pasją są podróże, które otworzyły mi oczy na różnorodność świata, niezależność i otwartość na innych. Spędziłam dwa lata w Australii, studiując i obserwując odmienną edukację niż ta, którą znałam z Polski. Uświadomiło mi to, że istnieją inne sposoby edukacji i wychowania, bardziej związane z bliskością i więzią. Chcąc nie tylko wychowywać, ale towarzyszyć mojemu synowi w odkrywaniu otaczającego świata, postanowiłam założyć miejsce promujące te wartości. Tak powstała idea Wioski Antypody, gdzie kluczowe jest poszanowanie młodego człowieka w procesie edukacji.
Pedagodzy i opiekunowie
Paulina Ganczar
Pedagog
Mam na imię Paulina, jestem pedagożką, trenerką umiejętności psychospołecznych, edukatorką domową, żoną i mamą trojga. Ukończyłam też studia podyplomowe na kierunku Porozumienie bez Przemocy wg Marshalla B. Rosenberga oraz Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ufam, że przy wspierającym, pełnym szacunku, akceptacji, miłości i zaciekawienia środowisku, każde dziecko może bezpiecznie odkrywać nie tylko świat, ale też to, kim jest, jakie bywa, co lubi- tak, by z wiekiem z łatwością i bez lęku rozwinąć skrzydła i żyć pełnią życia, wprowadzając do świata nowe jakości i realizując w nim swój potencjał. Towarzysząc dzieciom w wędrówce "przez życie" ja również stale się od nich czegoś uczę. Jestem niezwykle wdzięczna za ten dar. W wolnych chwilach lubię improwizować w kuchni czy przy maszynie do szycia oraz rozmawiać godzinami ze znajomymi:).
Marta Moszczyńska
Psycholog dziecięcy
Psycholog specjalizujący się w treningach umiejętności społecznych. Uzyskałam wykształcenie z psychologii wspierania rozwoju i edukacji na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz ukończyłam studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego i oligofrenopedagogiki. Moja praca zawodowa obejmuje współpracę z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Od 2018 roku pracuję jako psycholog szkolny i przedszkolny, wspierając dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz młodzież. W mojej pracy skupiam się na mocy i zasobach dziecka, udzielając wsparcia w sytuacjach kryzysowych i trudnych. Prowadzę zarówno indywidualne, jak i grupowe sesje terapeutyczne, mające na celu poprawę funkcjonowania, i wprowadzam alternatywne metody uczenia. Od wielu lat prowadzę także treningi umiejętności społecznych.
Lokalizacja
Poniedziałek
7:30 - 17:30
Wtorek
7:30 - 17:30
Środa
7:30 - 17:30
Czwartek
7:30 - 17:30
Piątek
7:30 - 17:30
Sobota
zamknięte
Niedziela
zamknięte
Żywienie
Dieta
bez cukru, bez laktozy, wegetariańska, bezglutenowa
Jedzenie dostarczane przez:
firma zewnętrzna (catering)
Opłata za wyżywienie
25 zł / dziennie
Podejście żywieniowe
BLW
Wsparcie dla karmienia piersią
tak
Wspierane alergie
-
Program i podejście edukacyjne
Podejście edukacyjne
NVC - Porozumienie bez przemocy, filozofia Reggio Emilia, pedagogika korczakowska
Rożnorodność i inkluzja
tak
Reagowanie na zmiany klimatyczne
tak
Zerówka
tak
Realizacja podstawy programowej
tak
Języki
angielski
Forma nauczania języków
immersja językowa
Komunikacja NVC
tak
Dane operacyjne
Polityka zdrowotna
ścisła – dzieci z objawami są odsyłane do domu
Wymagany dowód szczepienia
tak
Chusty niemowlęce w użyciu
tak
Pieluchy w użyciu
tak
Nauka toalety
tak
Rodzic obecny podczas adaptacji
rodzic obecny tyle, ile potrzebuje dziecko
Przerwa wakacyjna
1 tydzień
Dofinansowanie na dziecko
-
Zniżka dla rodzeństwa
10%
Zniżka w przypadku nieobecności
0
Wypowiedzenie
1 miesiąc
Rutyna dnia
stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka
Drzemka
brak stałej pory drzemki - dzieci odpoczywają, gdy tego potrzebują
Zajęcia na świeżym powietrzu
prace w ogrodzie, kuchnia błotna, spacery w okolicy placówki, czas na placu zabaw, wycieczki plenerowe
Czas na świeżym powietrzu
codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno
Plac zabaw / ogród / park
własny ogród, publiczny plac zabaw w pobliżu
Aplikacja do kontaktu z rodzicami
tak
Grupy mieszane wiekowo
tak, przez cały dzień i podczas wszystkich aktywności
Wsparcie potrzeb specjalnych
Wspierane potrzeby
wysokowrażliwość, zaburzenia SI
Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne
zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), porada psychologiczna
Specjaliści
psycholog, dogoterapeuta, logopeda, terapeuta SI
Wsparcie rodziców
warsztaty, psycholog
Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne
terapia SI, zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna
Placówka integracyjna
-
Harmonogram dnia
8:00 - 9:00
Czas swobodnej zabawy i budowania relacji
Dzieci zbierają się w Wiosce, mają czas na swobodną zabawę oraz na budowanie wzajemnych relacji. Bardzo indywidualny i bliski czas dla wszystkich.
9:35 - 9:50
Powitanie
Witamy piosenką każdego Wioskowicza
9:00 - 9:30
Śniadanie
Wspólnie myjemy ręce z piosenką i przygotowujemy się do śniadania - wspólnie z dziećmi przyszykowujemy miseczki, talerze i wykładamy produkty.
10:00 - 11:00
Prowokacje edukacyjne
Dzieci przystępują do wcześniej przygotowanych dla nich prowokacji edukacyjnych.
11:00 - 12:30
Czas na świeżym powietrzu
Spacer lub zabawy w ogrodzie Wioskowym
12:30 - 13:00
Lunch
Po spacerze jemy pierwsze danie obiadku
13:00 - 14:00
Czas odpoczynku
Gasimy światło, zapalamy girlandę pod sufitem, zasłaniamy zasłony, włączamy muzykę relaksacyjną i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.
14:30 - 17:00
Drugie danie i zabawa z prowokacjami
Po drzemce przygotowujemy drugie danie, a po zjedzeniu posiłku dzieci wracają do stacji prowokacyjnych z poranka lub pracują z nowymi, w zależności od zainteresowania.
Verified by BLISKO PROTECT
Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.
Dowiedz się więcejWidzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?
Regulamin płatności
2600 zł
Miesięcznie
tak
Wolne miejsca