WIOSKA ANTYPODY | przedszkole

ul. Wiejska 2, Łomianki

2600 zł

Miesięcznie

2,5-6

Wiek (lat)

19

Maks. liczba dzieci w placówce

Bliskościowe przedszkole w Łomiankach, Os. Łomianki Stare. Wyjścia na dwór niezależnie od pogody. Język angielski na co dzień. Przestrzenie inspirowane podejściem Reggio Emilia, pełne naturalnego światła. Drewniane pomoce edukacyjne. Słuchanie potrzeb dzieci, bez sztywnych programów edukacyjnych.

Typ placówki

przedszkole

Maks. liczba dzieci w grupie

19

Maks. liczba dzieci na opiekuna

5

Maks. liczba dzieci w placówce

19

Opieka w niepełnym wymiarze czasu

na godziny

Dofinansowania

nie

Wpisowe

1000 zł

Języki

angielski

O miejscu

Przedszkole: Łomianki, Osiedle Łomianki Stare

W tym miejscu jest również żłobek dla dzieci w wieku 1–3 lata Wioska Antypody


Wioska Antypody to miejsce szacunku do integralności dzieci. Dla nas dziecko jest kompetentną istotą, której granice oraz potrzeby należy respektować. Poza bezpieczeństwem i opieką możemy dać dzieciom również swoją obecność, będąc otwartym na potrzeby i emocje dzieci.


Co otrzyma u nas Twoje dziecko?

▪️ szacunek do jego integralności oraz traktowanie jako kompetentnej istoty

▪️ stałą obecność dorosłych, którzy są w pełni otwarci na potrzeby dziecka

▪️ codzienny kontakt z naturą, niezależnie od pogody (z zachowaniem odpowiedniego ubioru)

▪️ dwa piękne ogrody do eksploracji, w tym jeden pełen warzyw, kwiatów oraz miejsc do dokarmiania zwierząt

▪️ swobodę w wyborze posiłków, bez presji do jedzenia

▪️ indywidualne podejście do drzemki oraz wsparcie w komfortowym zasypianiu

▪️ stymulujące środowisko na bazie filozofii Reggio Emilia z naturalnym światłem i pomocami edukacyjnymi


Co otrzymasz u nas jako rodzic?

▪️ pewność, że Twoje dziecko jest traktowane z szacunkiem i empatią

▪️ wiedzę, że Twoje dziecko rozwija się w bezpiecznym, naturalnym otoczeniu

stałą komunikację i informacje na temat rozwoju Twojego dziecka

▪️ świadomość, że dziecko ma swobodę wyboru i jest słuchane


Czego nie robimy?

▪️ nie narzucamy dzieciom z góry ustalonego programu edukacji

▪️ skupiamy się na indywidualnych zainteresowaniach i potrzebach

▪️ nie zmuszamy do jedzenia ani do drzemki

▪️ nie izolujemy się od natury


To miejsce jest dla Was, jeśli...

▪️ szukasz przedszkola, które podchodzi do dzieci z szacunkiem i empatią

▪️ chcesz, aby Twoje dziecko rozwijało się w bliskim kontakcie z naturą

▪️ doceniasz podejście Reggio Emilia i znaczenie środowiska w edukacji


To miejsce może nie być dla Was, jeśli...

▪️ oczekujesz sztywnego programu edukacyjnego

▪️ preferujesz bardziej tradycyjne metody wychowawcze


Jeśli po zapoznaniu się z informacjami czujesz, że to miejsce nie jest dla Was, wróć na naszą mapę i poszukaj innego przedszkola w Łomiankach lub konkretnie w dzielnicy: Osiedle Łomianki Stare.

Właściciele

Wiktoria Pisula-Gawron

Wiktoria Pisula-Gawron

założycielka i opiekunka Wioski

Nazywam się Wiktoria i pełnię rolę wodza w Wiosce Antypody. W życiu prywatnym jestem partnerką Rafała i matką uroczego 1.5-rocznego Stasia. Moją pasją są podróże, które otworzyły mi oczy na różnorodność świata, niezależność i otwartość na innych. Spędziłam dwa lata w Australii, studiując i obserwując odmienną edukację niż ta, którą znałam z Polski. Uświadomiło mi to, że istnieją inne sposoby edukacji i wychowania, bardziej związane z bliskością i więzią. Chcąc nie tylko wychowywać, ale towarzyszyć mojemu synowi w odkrywaniu otaczającego świata, postanowiłam założyć miejsce promujące te wartości. Tak powstała idea Wioski Antypody, gdzie kluczowe jest poszanowanie młodego człowieka w procesie edukacji.

Pedagodzy i opiekunowie

Paulina Ganczar

Paulina Ganczar

Pedagog

Mam na imię Paulina, jestem pedagożką, trenerką umiejętności psychospołecznych, edukatorką domową, żoną i mamą trojga. Ukończyłam też studia podyplomowe na kierunku Porozumienie bez Przemocy wg Marshalla B. Rosenberga oraz Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ufam, że przy wspierającym, pełnym szacunku, akceptacji, miłości i zaciekawienia środowisku, każde dziecko może bezpiecznie odkrywać nie tylko świat, ale też to, kim jest, jakie bywa, co lubi- tak, by z wiekiem z łatwością i bez lęku rozwinąć skrzydła i żyć pełnią życia, wprowadzając do świata nowe jakości i realizując w nim swój potencjał. Towarzysząc dzieciom w wędrówce "przez życie" ja również stale się od nich czegoś uczę. Jestem niezwykle wdzięczna za ten dar. W wolnych chwilach lubię improwizować w kuchni czy przy maszynie do szycia oraz rozmawiać godzinami ze znajomymi:).

Marta Moszczyńska

Marta Moszczyńska

Psycholog dziecięcy

Psycholog specjalizujący się w treningach umiejętności społecznych. Uzyskałam wykształcenie z psychologii wspierania rozwoju i edukacji na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz ukończyłam studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego i oligofrenopedagogiki. Moja praca zawodowa obejmuje współpracę z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Od 2018 roku pracuję jako psycholog szkolny i przedszkolny, wspierając dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz młodzież. W mojej pracy skupiam się na mocy i zasobach dziecka, udzielając wsparcia w sytuacjach kryzysowych i trudnych. Prowadzę zarówno indywidualne, jak i grupowe sesje terapeutyczne, mające na celu poprawę funkcjonowania, i wprowadzam alternatywne metody uczenia. Od wielu lat prowadzę także treningi umiejętności społecznych.

Lokalizacja

Poniedziałek

7:30 - 17:30

Wtorek

7:30 - 17:30

Środa

7:30 - 17:30

Czwartek

7:30 - 17:30

Piątek

7:30 - 17:30

Sobota

zamknięte

Niedziela

zamknięte

Żywienie

default-image

Dieta

bez cukru, bez laktozy, wegetariańska, bezglutenowa

Jedzenie dostarczane przez:

firma zewnętrzna (catering)

Opłata za wyżywienie

19 zł / dziennie

Podejście żywieniowe

BLW

Wsparcie dla karmienia piersią

tak

Wspierane alergie

-

Program i podejście edukacyjne

default-image

Podejście edukacyjne

NVC - Porozumienie bez przemocy, filozofia Reggio Emilia, pedagogika korczakowska

Rożnorodność i inkluzja

tak

Reagowanie na zmiany klimatyczne

tak

Zerówka

tak

Realizacja podstawy programowej

tak

Języki

angielski

Forma nauczania języków

immersja językowa

Komunikacja NVC

tak

Dane operacyjne

Polityka zdrowotna

ścisła – dzieci z objawami są odsyłane do domu

Wymagany dowód szczepienia

tak

Chusty niemowlęce w użyciu

tak

Pieluchy w użyciu

tak

Nauka toalety

tak

Rodzic obecny podczas adaptacji

rodzic obecny tyle, ile potrzebują dziecko i rodzic

Przerwa wakacyjna

1 tydzień

Dofinansowanie na dziecko

-

Zniżka dla rodzeństwa

10%

Zniżka w przypadku nieobecności

0

Wypowiedzenie

1 miesiąc

Rutyna dnia

stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka

Drzemka

brak stałej pory drzemki - dzieci odpoczywają, gdy tego potrzebują

Zajęcia na świeżym powietrzu

prace w ogrodzie, kuchnia błotna, spacery w okolicy placówki, czas na placu zabaw, wycieczki plenerowe

Czas na świeżym powietrzu

codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno

Plac zabaw / ogród / park

własny ogród, publiczny plac zabaw w pobliżu

Aplikacja do kontaktu z rodzicami

tak

Grupy mieszane wiekowo

tak, przez cały dzień i podczas wszystkich aktywności

Wsparcie potrzeb specjalnych

Wspierane potrzeby

wysokowrażliwość, zaburzenia SI

Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne

zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), poradnia psychologiczna

Specjaliści

psycholog, dogoterapeuta, logopeda

Wsparcie rodziców

warsztaty, psycholog

Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne

-

Placówka integracyjna

-

Harmonogram dnia

8:00 - 9:00

Czas swobodnej zabawy i budowania relacji

Dzieci zbierają się w Wiosce, mają czas na swobodną zabawę oraz na budowanie wzajemnych relacji. Bardzo indywidualny i bliski czas dla wszystkich.

9:35 - 9:50

Powitanie

Witamy piosenką każdego Wioskowicza

9:00 - 9:30

Śniadanie

Wspólnie myjemy ręce z piosenką i przygotowujemy się do śniadania - wspólnie z dziećmi przyszykowujemy miseczki, talerze i wykładamy produkty.

10:00 - 11:00

Prowokacje edukacyjne

Dzieci przystępują do wcześniej przygotowanych dla nich prowokacji edukacyjnych.

11:00 - 12:30

Czas na świeżym powietrzu

Spacer lub zabawy w ogrodzie Wioskowym

12:30 - 13:00

Lunch

Po spacerze jemy pierwsze danie obiadku

13:00 - 14:00

Czas odpoczynku

Gasimy światło, zapalamy girlandę pod sufitem, zasłaniamy zasłony, włączamy muzykę relaksacyjną i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.

14:30 - 17:00

Drugie danie i zabawa z prowokacjami

Po drzemce przygotowujemy drugie danie, a po zjedzeniu posiłku dzieci wracają do stacji prowokacyjnych z poranka lub pracują z nowymi, w zależności od zainteresowania.

Verified by BLISKO PROTECT

Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.

Dowiedz się więcej

Widzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?

Regulamin płatności

Social media

facebookinstagramwebsite
pink-arrow-right

2600 zł

Miesięcznie

tak

Wolne miejsca

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej oznacza akceptację plików cookies.